Spreuk v/d maand Maart 2013

Vraag je je weleens af wat onze honden van ons denken?
Stel je eens voor: je komt thuis van de supermarkt met kippenbouten, biefstukken, hamlappen, karbonades.
Ze moeten wel denken dat wij de beste jagers ter wereld zijn.

Anne Tyler

12 mei 2008

Mindy's nieuwe start

Zondag 6 april

Mindy wordt vandaag gebracht. Een kleine Spaanse dame met heel wat temperament. Omdat ze (zoals we dachten) loops is geweest, loopt onze reu Timo constant achter haar aan wat hem nogal wat grauwen en snauwen oplevert. Het lijkt wel of ze hier altijd al geweest is zo goed dat ze zich aanpast en met de kids is ze helemaal in haar nopjes. In de ochtend gaat ze steevast de meiden wakker maken als ze terugkomt van haar wandeling. Zo van: wakker worden opschieten!

Ze is nu twee weken bij ons en met Timo is ze inmiddels wel vrienden geworden. Hij is helemaal in zijn nopjes, geen grauw en gesnauw meer als hij in haar beurt komt. Er wordt nu ook gewoon lekker gespeelt.Het valt me op dat ze wat grotere tepels krijgt, misschien wel schijnzwanger aangezien ze natuurlijk loops is geweest zou dit een natuurlijke reactie van haar lichaam zijn op alle hormonen die het te verwerken krijgt bij zo'n eerste loopsheid.

Geen pluche beertjes dus aan haar geven en geen piepspeeltjes dan gaat het wel vanzelf over.In de derde week bij ons valt het op dat mindy wat dikker wordt maar ja dat is niet zo gek aangezien ze nu natuurlijk elke dag 2 maaltijden krijgt. In de ochtend staat ze namelijk al na haar wandeling te wachten op haar frolic brokken en in de avond natuurlijk haar tweede maaltijd. In het begin kon ze heel erg janken en blaffen als ik met haar eten bezig was maar dat doet ze nu gelukkig niet meer. Ze weet nu de tijden van het eten dus haar eetmanie, zoals ik het maar zal noemen, wordt al wat minder.

De vierde week
Mindy verliest wat slijm, wat me erg verontrust dus hop naar de dierenarts. Gevraagd of ze geen baarmoederonsteking heeft of dat dit komt door de schijnzwangerschap. De dierenarts gaat met mij nog even de stappen na om te kijken of ze niet drachtig kan zijn. Mijn antwoord nee: want bij Mona en Jeroen is ze niet in contact geweest met ongecastreerde reuen en Timo mocht in het begin niet eens in haar beurt komen dus met deze conclusie gaat de dierenarts er dan ook maar vanuit dat het inderdaad schijnzwangerschap is. Verder is ze helemaal gezond dus het slijm is niet alarmerend. Nou hop dan maar weer naar huis.

Terwijl mijn zoon en ik lekker naar de Matrix op tv zitten te kijken dat weekend ligt Mindy als een prinses heerlijk tussen ons in. Jeetje wat een dikke buik. Wist niet dat ze ook met schijnzwangerschap zo dik konden worden. Nog even dan sleept alles over de vloer. Dus terwijl ik in een geintje zeg dat ze een dikke buik heeft en over haar buik wrijf voel ik ineens beweging? Voel ik het nou goed of heb ik het me nu verbeeld, dus vraag ik Kevin om even te voelen. En ja hoor hij voelt het ook. Nou dan maar even op het internet wat informatie opzoeken want volgens mij is ze dus niet schijnzwanger maar echt drachtig.

Het is inmiddels maandag 5 mei.
Mindy ligt weer heerlijk bij me op de bank. Ze is de laatste tijd toch al heel aanhankelijk nog meer dan dat ze al was. Terwijl ik naar haar kijk lijkt haar buik wel een golfslagbad. Wat een beweging. Geen twijfel over mogelijk ze is zwanger en aan de dikte en de beweging te zien al heel lang. Op dinsdag gelijk de dierenarts weer gebeld en we kunnen in de avond langskomen. Ja hoor de bevestiging minstens drie pups, bij ons vorige bezoek dus niet goed gekeken door de dierenarts, maar ach: vergissen is menselijk.

Blijdschap en totale paniek want hoe moet ik dit doen? Hoe gaat zo'n bevalling? Wat voor voorbereiding moet ik treffen en wanneer is ze nu precies uitgerekend? Niemand heeft dit voorzien of had dit kunnen voorkomen, ...... maar god wat is het leuk! Gelijk Mona op de hoogte gebracht en gevraagd of ze erachter kon komen door wie Mindy gedekt zou kunnen zijn. Ze staat gepland voor een echo op dinsdag 13 mei maar ik ben benieuwd of ze dit zal halen.

Inmiddels is het 10 mei en Mindy loopt op haar laatste tenen. Ze wijkt niet van mijn zijde. Ze gaat ook niet graag meer naar buiten. Ik heb in de slaapkamer de bench neergezet waar ze nu s'nachts slaapt maar meestal kruipt ze bij mij op bed om lekker naast me te gaan liggen. Gisteravond dacht ik dat het zover was, ze werd onrustig en ging hijgen maar nee vandaag is ze de rust zelve. Misschien vanavond ....... we wachten af. Wordt zelf wat ongeduldig door al dat wachten en de spanning loopt bij mij hoog op. Maar een ding is zeker; ook al is dit niet de bedoeling geweest, het blijft een wonder. En hoewel het heel druk zal worden doen we het met veel liefde. Als de pups ook maar iets van het karakter van mindy hebben worden het mooie Spaanse wondertjes.

We houden jullie op de hoogte: wordt vervolgd.