Spreuk v/d maand Maart 2013

Vraag je je weleens af wat onze honden van ons denken?
Stel je eens voor: je komt thuis van de supermarkt met kippenbouten, biefstukken, hamlappen, karbonades.
Ze moeten wel denken dat wij de beste jagers ter wereld zijn.

Anne Tyler

02 augustus 2010

Aankomst 29 juli 2010

Vandaag was de grote dag van Pippi, Copper en Turca. Ze zouden worden opgehaald in Malaga en naar Nederland vliegen om daar op Schiphol te worden opgehaald door hun nieuwe baasjes.

Om 3.30 uur is de vluchtbegeleidster snel uit bed gesprongen om snel te douchen en snel naar Schiphol te rijden om de vlucht van 6.55 uur naar Malaga te halen. Alles ging voorspoedig. Vlucht gehaald en op tijd vertrokken. We hadden wind mee dus na twee en een half uur stonden we al op vliegveld Malaga. Wel behoorlijk wat turbulentie onderweg maar dat mocht de pret niet drukken.

De vlucht naar Nederland zou pas om 20.05 uur vertrekken dus..... maar met de trein naar Torremolinos gereden. Daar een frisse duik in de Middellandse Zee genomen en wat aan mijn bruine kleur gewerkt. Na nog wat gegeten te hebben op één van de vele terrasjes in Torremolinos weer in de trein gestapt om terug te keren naar vliegveld Malaga.

Met Brigitta en Herbert was afgesproken dat ik om 18.00 uur klaar zou staan met twee bagagekarretjes om de honden vanuit de auto over te nemen zodat de honden een hele rit vanuit de parkeergarage bespaard zou blijven. Daarna inchecken. Wat een enorme rij stond daar!!!! Brigitte en Herbert hadden dit nog niet eerder meegemaakt zo vroeg op het vliegveld en dan al zo’n rij!! Desondanks ging de afhandeling redelijk snel en na het benodigde papierwerk te hebben ingevuld, de kooien door de scan heen te hebben gehaald en de honden weer in de kooien te hebben gestopt (hoezo er weer in??? Zijn we er dan nog niet????) kon ik mijn vlucht gaan halen zodat ik de honden op Schiphol weer kon opvangen.

De wind mee op de heenweg werd afgestraft met wind tegen op de terugweg wat 20 minuten vertraging opleverde. Gelukkig kwamen de honden vlot uit het vliegtuig en was de meneer die ze kwam brengen zo aardig om één kooi voor mij door de douane te rijden. Nog wat oponthoud bij de douane zelf omdat ze de paspoorten van de honden wilden zien maar toen mocht ik de honden dan echt meenemen en aan hun baasje showen. Vol ongeduld werd ik opgewacht door de nieuwe baasjes van Pippi, Copper en Turca dus snel naar buiten gereden zodat de honden uit hun kooien konden en dan echt aan hun nieuwe leven konden beginnen!













Gefeliciteerd nieuwe baasjes met deze lieve honden
en ik hoop dat jullie veel plezier aan elkaar mogen beleven.
Miranda