Spreuk v/d maand Maart 2013

Vraag je je weleens af wat onze honden van ons denken?
Stel je eens voor: je komt thuis van de supermarkt met kippenbouten, biefstukken, hamlappen, karbonades.
Ze moeten wel denken dat wij de beste jagers ter wereld zijn.

Anne Tyler

28 januari 2007

Hoe lang nog ...

Hoe lang nog zal het duren? Zal wat duren, denkt u nu. Wel, de vraag die ik nu continu in m'n hoofd heb is 'hoe lang zal het duren voordat we de eerste honden naar Nederland kunnen halen'. Ik heb mezelf beloofd dat zodra we het aantal van 3 of 4 bereik hebben, we een vlucht gaan organiseren. De vraag is dus wanneer we dat aantal bereiken.

Deze vlucht wordt dan een van onze mijlpalen. Natuurlijk hopen we dat er nog veel volgen: vluchten én mijlpalen. De eerste honden haal ik zelf. Niet als uitje want dat zal het niet worden. Maar wel om onze contacten in en met Spanje verder aan te halen. Bovendien ligt daar informatiemateriaal dat ik graag ga gebruiken. Materiaal om mensen (groot maar vooral klein) te wijzen op juiste omgang met dieren: de kraan sluiten terwijl we aan het dweilen zijn, zal ik maar zeggen.

Deze week hebben we een aantal honden op Marktplaats gezet. Een van de eerste reacties was 'laat die beesten toch daar want in Nederland hebben we er al meer dan genoeg'. De suggestie die daarop volgde was om ze daar maar te gaan castreren en steriliseren. Daar was ik blij mee want meestal krijg je gewoon te horen dat die klote-beesten daar motte blijfe. Deze reactie gaf in elk geval aan dat er wel een gedachte achter zat namelijk het probleem daar oplossen. En ook daar gaan we mee aan de slag. Echter, zolang de situatie in Spanje voor honden niet verbetert zet HzH zich op beiden sporen in: educatie én herhuisvesting, sterilisatieprogramma's ondersteunen én opvang, wetgeving en veilige manden!