Spreuk v/d maand Maart 2013

Vraag je je weleens af wat onze honden van ons denken?
Stel je eens voor: je komt thuis van de supermarkt met kippenbouten, biefstukken, hamlappen, karbonades.
Ze moeten wel denken dat wij de beste jagers ter wereld zijn.

Anne Tyler

07 februari 2007

Niet lang meer ................

Het antwoord op de vraag uit m'n vorige post is: 11 februari! Op dat moment zullen de eerste 3 HzH-honden in Nederland zijn. Dit wordt dus een druk weekend want vanzelf komen ze niet hier.

Vrijdag vlieg ik dus naar Malaga om ze te halen. Een hele opgave voor mij.............. Ik heb namelijk gigantische hoogtevrees: ik eet nog niet uit een diep bord! Maar, voor deze dieren heb je wat over, toch? Dus stap ik bepakt en bezakt, voorzien van drie transportbenches, twee knikkende knieën en één Valium op het vliegtuig. Zondag land ik dan weer en worden de eerste drie viervoeters door twee opvanggezinnen opgehaald. Dan kan het feest echt beginnen. Naast plaatjes van honden ook drie honden levensecht in Nederland te bezichtigen. Komt dat zien, komt dat zien, zou de spreekstalmeester vroeger geroepen hebben.

Al met al hoop ik dat ik binnenkort weer met mijn angsten geconfronteerd zal worden. Dat betekent namelijk dat de volgende honden naar Nederland komen. Altijd goed: voor de honden maar ook voor onze contacten in Spanje. Bovendien geeft dit mij de gelegenheid wat Engelstalig voorlichtingsmateriaal mee te nemen. Kan ik dan weer (laten) vertalen in het Nederlands en Spaans, want ook onze educatiekant laten we niet ligggen.