Spreuk v/d maand Maart 2013

Vraag je je weleens af wat onze honden van ons denken?
Stel je eens voor: je komt thuis van de supermarkt met kippenbouten, biefstukken, hamlappen, karbonades.
Ze moeten wel denken dat wij de beste jagers ter wereld zijn.

Anne Tyler

14 februari 2007

9 februari 2007

Eindelijk was het dan zo ver: we konden de eerste honden gaan halen. Na eerst nog een halve dag te hebben gewerkt (ja hoor, ook de schoorsteen van de voorzitter moet branden en dat doet ie niet van HzH!) stapte ik in m'n auto richting Düsseldorf. Vanuit Noord-Limburg is dit een uitstekende luchthaven om naar Malaga te vliegen.

Met m'n rugzak, drie transportkooien, hondenkoekjes, folders en dergelijke stapte ik op het vliegtuig om rond 19 uur in Malaga te landen. Daar heb ik m'n huurauto gehaald en ben op weg gegaan.

Ik zou dit weekend verblijven bij Jane en Brian. Jane is de contactpersoon voor HzH bij CAS in Spanje. Jane is een Engelse vrouw van bijna 60, pienter, vitaal, handig met PC's, veel levenservaring en een goed hart. Samen met Brian, een krasse knar van 72 jaar woont zij al zo'n 8 jaar in Zuid-Spanje. Hoewel ik de omgeving daar redelijk ken, ben ik door Brian opgehaald bij een afgesproken punt en vervolgens achter hem aan naar hun woning in de Campo gereden. Een mooie plek tegen de berg, waar ze samen met hun honden Peppa en Sophie wonen, tot woensdag de 21e nog vergezeld door Winnie, hun opvanghond.

Na wat gebabbel en geknabbel onder het genot van een biertje kroop ik moe maar met een goed gevoel m'n bed in......