Spreuk v/d maand Maart 2013

Vraag je je weleens af wat onze honden van ons denken?
Stel je eens voor: je komt thuis van de supermarkt met kippenbouten, biefstukken, hamlappen, karbonades.
Ze moeten wel denken dat wij de beste jagers ter wereld zijn.

Anne Tyler

01 mei 2011

Aankomst 30 april 2011

Daar zijn we weer Lieve lezers.

Koninginnedag in Spanje.
Nada Niente Noppes.
Ik heb er helemaal niets van mee gekregen.
En toch een top dag gehad, hoor!

Hij begon overigens anders als dat ik, en u van mij gewend bent.
Geen autorijden, geen parkeren, geen fotootje schieten van de parkeerplaats (omdat ik, hoe onnozel ook, maar niet kan onthouden waar ik hem geparkeerd heb).
En niet dat takke eind van P1 naar vertrek 3 lopen.
Nee, niets van dit alles, op advies, en omdat ik terug mee kon rijden met kooien, ben ik met de trein naar Schiphol gegaan. Om 4:45 vertrok de trein, dus om 3:00 werd ik wederom met een lekker bakkie leut gewekt, en na douchen en aandacht voor de honden, ben ik om 4:15 op mijn gemakkie richting station gelopen. Mijn eerste kilometers van de dag.

Trein was op tijd, vertrok op tijd en arriveerde ook op tijd op Schiphol! 5:30
Soms is het openbaar vervoer zo gek nog niet!
NS bedankt hiervoor.

Daarna de grote tijd winst, want je staat meteen in de grote Schipholhal en hoeft alleen maar naar boven, naar vertrek 1.
Dit was ook allemaal heel voorspoedig en ja hoor zo kent u de schrijver dezes, om 6:00 koffie.

Toen door naar de pier, alwaar de HV6115 al klaar stond
Om 7:00 boarding, precies op tijd vertrokken, vlucht als gepland en na een kopje koffie, een broodje en een aflevering van Friends, zette de pilood om 10:30 het vliegtuig precies volgens de planning op de grond in Malaga.
Ook vliegen is zo gek nog niet!
Transavia bedankt hiervoor.

Toen ik buiten kwam nam ik het besluit, omdat de weergoden mij dit keer niet gunstig gestemd waren, om maar eens een site-seeing Malaga te gaan doen.
Ik moet u bekennen dat malaga, als je van kleine winkeltjes, een stukje cultuur en lekker eten houdt, en leuke plek is om eens een dagje te vertoeven.
Het heeft een groot Picasso museum, een Romeins museum, en dan nog een paar museums en bezienswaardigheden waarvan ik ooit eens ga Googlen wat het was, maar aan de buitenkant zeer imposant.

Om zelf ook iets aan cultuur te doen heb ik de grote kathedraal van Malaga bezocht (ook omdat het met bakken de hemel uit kwam vallen, en ik toch ergens moest schuilen)!!
Maar wat was ik overdonderd zeg, wat is dat ding groot en mooi, zeg!
Flabbergasted, was ik.
Een toevallig bijkomstigheid was, dat (even uitleggen dat ik van huis uit, altijd als ik in een kerk kom, een kaarsje brand voor een ieder die mij dierbaar is en was) ik bewonderend sta voor het altaar van "De kapel van de helige Christus van de toevlucht".
Omdat dit altaar zij het zijdelings, toch iets zegt over ons werk als stichting, het opvangen en redden van onze Spaanse vluchtelingen, heb ik hier mijn kaarsje ontbrand, weliswaar een elektronische (ook de kerken gaan met hun tijd mee), maar toch.
Met dit kaarsje heb ik uiteraard ook alle vriendjes die ooit over de regenboogbrug zijn gegaan bedacht.

Tot zover mijn culturele ervaringen, want na het bezichtigen was de aarde aan het opdrogen, en heb ik nog wat cultuur geproefd.
TAPAS. Een sándwich de tortilla española, en berenjenas fritas con miel. Even vertaalwebben leerde mij dat ik gister een broodje Spaanse omelet en gefrituurde aubergine met stroop heb gegeten.
Tezamen met een Spaanse Cappucino een verschrikkelijk lekkere combinatie, kan ik u vertellen.

Ondertussen was het weer op geklaard en de Spaanse zon liet zich zien, en omdat mijn wandeling me weer langs het trein station voerde, heb ik de trein toch nog even naar Torremolinos genomen.
En aangezien het voor mij toch tijd was om aan het avondeten te gaan denken, heb ik aan de kust in de zon op een terras een biefstuk met patat verorberd. Wederom tesamen met een paar fanta’s, een paar hoofdstukken uit mijn meegenomen boek, en de Spaanse zon op mijn bol, was ook dit een heerlijkheid.
Hierna nog even met de blote voetjes in de Middellandse zee gewandeld en toen op naar de trein.
En op naar Malaga Aeropuerto.


De airport run voor Alfie, Teddy, Bonnie, Victor en Barry, heb ik dit keer gedaan met Pete en Cellia, deze verliep “mede door snelle afhandeling van de Spaanse flight-care” heel voorspoedig en na deze, toch hectische tocht, heb ik Cellia bedankt voor haar moeite en Pete is nog even mee gelopen naar de douane.
Na nog even met Pete nagepraat te hebben, heb ik ook hem bedankt en hem de groeten laten doen aan Linda. Zij is Pete’s vriendin en heeft de zorg voor een aantal honden op zich genomen in Spanje.
Hierna ben ik tezamen met mijn tasjes hond Barry richting vliegtuig gegaan en heb opnieuw een goede vlucht gehad en zo waar na wat tegenwind en turbulentie wederom op tijd geland.

Eerst heb ik Barry aan de wachtende adoptanten en aanhang getoond en na ongeveer 45 minuten kwamen mijn reisgenoten …………. via de lift omhoog.
Met gezwinde spoed de douane gepasseerd en daar konden de adoptanten hun nieuwe vriendjes voor het eerst in levenden lijve zien.
Wederom een heerlijk moment!!

Hierna zoals we gewend zijn de rust van Schiphol buiten opgezocht en de hondjes aan de adoptanten uitgereikt. Deze momenten delen wij weer in ons fotoalbum op Picassa.
Hierop ziet u ook dat naast de adoptanten van Alfie (nu Dex), Teddy (nu Tess), Victor (nu Kruimeltje) en Bonnie (nu Pip), het opvanggezin van Barry plus Ed en Hans met hun kanjers B&B, ook de adoptante van Becky aanwezig was met haar zoon. Zij wilde graag bij de aankomst zijn omdat de pups van Becky (Victor en Barry) vandaag op de vlucht zaten. Toch voor haar en Becky en speciaal moment.

Al met al een geweldige dag, geweldige honden, geweldige adoptanten en een geweldige aankomst.

Maar Koninginnedag heb ik even gemist.
Hoewel, als ieder Koninginnedag zo gaat als deze, wil ik ieder dag wel Koninginnedag vieren.

Gefeliciteerd allemaal.

Hier alvast de groepsfoto die u van ons gewend bent.
Alle andere foto zijn natuurlijk te vinden op http://picasaweb.google.com/hondzoekthuis