Spreuk v/d maand Maart 2013

Vraag je je weleens af wat onze honden van ons denken?
Stel je eens voor: je komt thuis van de supermarkt met kippenbouten, biefstukken, hamlappen, karbonades.
Ze moeten wel denken dat wij de beste jagers ter wereld zijn.

Anne Tyler

01 januari 2011

Jaar overzicht 2010

Overpeinzingen van een voorzitter .....
Aan het eind van een jaar overdenken vele mensen het afgelopen jaar. Als nieuwbakken voorzitter van HzH heb ik dat ook gedaan. Niet zozeer omdat het jaar ten einde loopt, maar domweg omdat ik er nu de tijd voor had. Bovendien had ik stiekum, heel stiekum, toch gehoopt onze eerste hond voor Kerst 2006 te kunnen plaatsen.


Lieve lezers,
Het bovenstaande stukje heb ik, zoals onze regelmatige lezers waarschijnlijk al hebben opgemerkt, gekopieerd uit een eerder dogblog welke toen werd geschreven door onze voorzitter.
Dit jaar is het mijn beurt en als redacteur en sinds kort vicevoorzitter kijk ik dit jaar terug op een bewogen jaar.

Hadden we in januari nog het mijlpaal bereikt, Bully (onze one-Hundred-and-eighty), in juni werd nummer 200, Bingo, ingevlogen en nu zijn we bezig om ons te focussen op nummer 250, welke niet lang meer op zich laat wachten.

Terugkijkend door ons fotoalbum zag ik daar foto’s van 22 vluchten staan
Waarin in totaal 71 honden werden ingevlogen
Deze vluchten werden gerealiseerd door Herbert en Brigitta 6x, Nicole 3x,Yvonne, Ilse en Miranda allen 1x, Ik (zei de gek) mocht dit jaar 3x vliegen en 7x hebben we een beroep kunnen doen op vakantiegangers.
Over het algemeen goede vluchten waarbij de afhandeling gemiddeld snel ging, met twee uitschieters waarvan de eerste op 10 juli waarbij het weer de grote boosdoener was, en een uitgeweken vlucht naar Antwerpen de wachttijd naar ruim vier uur deed verleggen en de ergste was die van 23 september welke door stakingen en slecht weer in Spanje werd geteisterd en de aankomst tijd uiteindelijk met 5 uur werd overschreden.
Over het hele jaar bekeken toch een goede score waarvoor ik iedereen nog maar eens wil bedanken.

Dat al deze kooien gevuld naar Nederland zijn gekomen is logisch, logis(ch)tiek is dat deze ook weer naar Spanje toe moesten en daar hebben onze vrienden van Grayvis voor gezorgd, daarvoor hebben wij dit jaar drie keer een beroep op hen mogen doen. Met name Marcel willen wij hiervoor hartelijk bedanken.

Omdat er dit jaar 71 honden zijn geplaatst betekend dit dat er dit jaar ook 71 huisbezoeken zijn geweest, zelfs meer want ook zijn er na huisbezoeken ook een aantal adopties niet doorgegaan.
Dit is gebeurd door heel veel mensen. Heel veel dank daarvoor.

Wist u dat onze adoptie consulentes 152 teksten hebben geschreven welke op marktplaats hebben gestaan en dat deze elke dag omhoog gezet werden, dat dit gedaan werd door 5 vrijwilligers.
Overigens is Miranda met adverteren gestopt vanwege drukkere werkzaamheden en kunnen de adverteerders best nieuwe hulp gebruiken, dus mocht u bij het lezen van dit overzicht denken, ach ik zou ze best één of twee keer willen helpen in de week, laat ons dit weten, alle hulp is welkom.

Dan hadden we ook tegenvallers, te weten;
5 herplaatsers,
2 overleden honden door auto ongelukken,
En Kenai, waarbij wij als stichting zelf het besluit moesten nemen om hem in te laten slapen

Dan hebben wij dit jaar ook weer van diverse mensen hulp en donaties mogen ontvangen,
Uiteraard hebben onze gedragstherapeuten weer een aantal mensen met raad en daad bij gestaan,
Hebben de dierenartsen van het DCA onze adoptieconsulente met raad en daad bij gestaan, waardoor zij adoptanten weer kon helpen. Kregen wij zelfs hulp van een dierarts in het land, welke een opvanghond gratis behandeld heeft omdat zij ons werkwijze prees en ons daarbij wilde helpen. Ook hiervoor heel veel dank.

Dit is in een notendop, het jaar 2010 voor stichting Hond zoekt Huis geweest en dan ben ik vast nog dingen en mensen vergeten te noemen.

Maar opzeker, wil ik vanuit mijn luie stoel genietend van de laatste oliebollen en appelflappen, iedereen nogmaals héél, héél hartelijk bedanken voor hun medewerking. Hierdoor kunnen wij ons doel verwezenlijken, nl het redden van Spaanse zwerfhonden en deze een gelukkig leven geven in Nederland.

Alle adoptanten, Alle vrijwilligers, Alle sponsoren, Bestuursleden en iedereen die Stichting Hond zoekt Huis een warm hart toe draagt wil ik namens vele Spaanse honden bedanken en hopend op een mooie samenwerking in 2011, wens ik namens HzH en CAS iedereen een héél gelukkig en gezond 2011.